- February 15, 2022
Saddler expanderar via Zalando
Med ett integrerat order- och produktflöde via Garp affärssystem och PIM, kan Saddler exponera sin kollektion via digitala marknadsplatser med enhetlig produktinformation och full kontroll på sortiment, pris och lager.
Saddler kan nu erbjuda varumärkets produkter till miljontals nya kunder samt öka efterfrågan på nya och befintliga marknader via Zalando digitala marknadsplats som redan har en upparbetad kundkrets. Inkommande beställningar processas automatiskt via Ondrop till Garp affärssystem och distribueras från Saddler’s lager direkt till kunden.
Se Saddler’s produkter på Zalando här.
Saddler
Our success requires dedication, in terms of our ability to embrace the latest fashion trends, as well as to contribute to the development of the global leather industry.
Our close, long-term relationships with our suppliers make it possible for us to steer every aspect of production, from which chemicals are being used for tanning to fair wages for the craftsmen. We are proud of our products and are happy to explain how they have been produced. Transparency is a natural driving force for improvement. As is true for our products, every aspect of our work should bear up to any kind of scrutiny.
You can trust in the sustainability of every Saddler accessory, just as you can rely on the supreme quality of the leather it’s made from. This is our promise to you.
Maximera din synlighet på digitala marknadsplatser
Periodvis har varumärken inte samma möjligheter att göra större investeringar i områden utanför sina största kanaler. Hur ska man då jobba för att säkerställa så hög grad av synlighet som möjligt för att inte tappa mark? Mer specifikt, hur påverkar man algoritmerna på marknadsplatser för att maximera synligheten och därigenom den organiska trafiken?
Strategier för framgång på digitala marknadsplatser
Under 2023 ökade våra kunders totala försäljning på digitala marknadsplatser med 320%. Denna exponentiella tillväxt understryker inte bara värdet av att närvara på digitala marknadsplatser utan även behovet av en välplanerad strategi för att maximera resultatet.
Dr Denims succé på digitala marknadsplatser
I den ständigt skiftande världen av detaljhandel har teknologi och innovation blivit de viktigaste drivkrafterna bakom framgångsrika företag. Ett lysande exempel på detta är Dr Denim, det framstående modevarumärket känt för sina kvalitetsjeansprodukter. Genom ett innovativt partnerskap med Ondrop har Dr Denim implementerat ett sömlöst integrerat order- och produktflöde, vilket har möjliggjort en omfattande exponering av deras utvalda sortiment på Zalando, Europas ledande online-marknadsplats.
Digitala marknadsplatser – En väg ut i Europa
Business Sweden stod värd för Swedish E-commerce Academy’s webinar ”Digitala marknadsplatser – en väg ut i Europa” där det diskuterades möjligheter för svenska retailbolag att genom digitala marknadsplatser nå ut i bruset av det enorma produktutbudet online i Europa.
Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando
Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.
Skapa tillväxt på marknadsplatser
För att lyckas på digitala marknadsplatser krävs kontinuerlig analys och optimering, precis som gällande dina egna kanaler. Vi vet att just digitala marknadsplatser är outforskad mark för flera e-handlare där ute. Och det är därför vi finns här, det är vår grej – vi hjälper varumärken att lyckas på digitala marknadsplatser!