Share on linkedin
Dela på LinkedIn

Adbriq och Ondrop har inlett ett samarbete

Adbriq, specialister inom affärssystemet D365 BC / TRIMIT har ingått partnerskap med Ondrop som tillsammans möjliggör för varumärken att öka exponering samt försäljning via marknadsplatser.

Vårt syfte med samarbetet med Adbriq är att digitalt bana vägen för våra gemensamma kunder att uppnå en hållbar tillväxt via marknadsplatser, genom att förenkla, effektivisera arbetsflöden och samtidigt öka varumärkets produktexponering samt försäljning till både befintliga och nya marknader.
 
I vårt första gemensamma kundprojekt har vi skapat förutsättningar för Svea att exponera samt sälja produkter direkt till slutkonsument via både Afound och Åhlens, med automatiserade produkt- och orderflöden. Vilket innebär att inkommande beställningar (via API integration) från marknadsplatserna distribueras från varumärkets egna lager direkt till slutkunden (drop-shipping).

Adbriq

Adbriq är ett företag vars tjänster skapar värde genom att verksamhetsförståelse kombineras med IT. Vi agerar i hela kedjan från rådgivning till genomförande och support. Hos våra specialister finns djup kunskap om affärssystemet D365 BC / TRIMIT.
 
Våra kunder är mindre till medelstora och främst verksamma inom handel med mode-, sport- och profilprodukter. Genom långa och nära relationer skapas de bästa förutsättningarna för framgångsrikt samarbete. Vi har en vision om att växa balanserat i takt med våra kunders behov.

Maximera din synlighet på digitala marknadsplatser

Periodvis har varumärken inte samma möjligheter att göra större investeringar i områden utanför sina största kanaler. Hur ska man då jobba för att säkerställa så hög grad av synlighet som möjligt för att inte tappa mark? Mer specifikt, hur påverkar man algoritmerna på marknadsplatser för att maximera synligheten och därigenom den organiska trafiken?

Articles

Strategier för framgång på digitala marknadsplatser

Under 2023 ökade våra kunders totala försäljning på digitala marknadsplatser med 320%. Denna exponentiella tillväxt understryker inte bara värdet av att närvara på digitala marknadsplatser utan även behovet av en välplanerad strategi för att maximera resultatet.

Dr Denim
Brand Launch

Dr Denims succé på digitala marknadsplatser

I den ständigt skiftande världen av detaljhandel har teknologi och innovation blivit de viktigaste drivkrafterna bakom framgångsrika företag. Ett lysande exempel på detta är Dr Denim, det framstående modevarumärket känt för sina kvalitetsjeansprodukter. Genom ett innovativt partnerskap med Ondrop har Dr Denim implementerat ett sömlöst integrerat order- och produktflöde, vilket har möjliggjort en omfattande exponering av deras utvalda sortiment på Zalando, Europas ledande online-marknadsplats.

Articles

Digitala marknadsplatser – En väg ut i Europa

Business Sweden stod värd för Swedish E-commerce Academy’s webinar ”Digitala marknadsplatser – en väg ut i Europa” där det diskuterades möjligheter för svenska retailbolag att genom digitala marknadsplatser nå ut i bruset av det enorma produktutbudet online i Europa.

Oscar Jacobson
Brand Launch

Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando

Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.

Articles

Skapa tillväxt på marknadsplatser

För att lyckas på digitala marknadsplatser krävs kontinuerlig analys och optimering, precis som gällande dina egna kanaler. Vi vet att just digitala marknadsplatser är outforskad mark för flera e-handlare där ute. Och det är därför vi finns här, det är vår grej – vi hjälper varumärken att lyckas på digitala marknadsplatser!