- November 18, 2021
Dedicated utvecklar hållbar handel via marknadsplatser
Tillsammans med Dedicated och vår solution partner Centra har vi skapat ett integrerat order- och produktflöde med syftet att utveckla varumärkets försäljning och exponering via plattformar. Först ut är lansering på Åhléns marknadsplats för att sedan fortsätta arbetet med onboarding till fler utvalda plattformar.
Vårt uppdrag är att digitalt bana vägen för Dedicated att uppnå en hållbar tillväxt via marknadsplatser, genom att förenkla, effektivisera arbetsflöden och samtidigt öka varumärkets produktexponering samt försäljning.
Dedicated
And despite all the talk about fashion becoming sustainable, this is still an industry built on inhuman working conditions, pollution, and toxicness. And the textile sector now accounts for 8-10% of global Co2 emissions.
We want to show that fashion can be done differently. In touch with nature. Fair & responsible. And without the use of toxic pesticides and fertilizers. It’s just a matter of mindset and seeing the bigger picture.
Today we’re working with GOTS and Fairtrade certified cotton, GRS recycled polyester and natural fibers such as TENCEL™ Lyocell by Lenzing. And by collaborating with photographers, illustrators and artists from all over the world we’re able to give you unique, fun and diverse collections.
Support Your Local Planet.
Maximera din synlighet på digitala marknadsplatser
Periodvis har varumärken inte samma möjligheter att göra större investeringar i områden utanför sina största kanaler. Hur ska man då jobba för att säkerställa så hög grad av synlighet som möjligt för att inte tappa mark? Mer specifikt, hur påverkar man algoritmerna på marknadsplatser för att maximera synligheten och därigenom den organiska trafiken?
Strategier för framgång på digitala marknadsplatser
Under 2023 ökade våra kunders totala försäljning på digitala marknadsplatser med 320%. Denna exponentiella tillväxt understryker inte bara värdet av att närvara på digitala marknadsplatser utan även behovet av en välplanerad strategi för att maximera resultatet.
Dr Denims succé på digitala marknadsplatser
I den ständigt skiftande världen av detaljhandel har teknologi och innovation blivit de viktigaste drivkrafterna bakom framgångsrika företag. Ett lysande exempel på detta är Dr Denim, det framstående modevarumärket känt för sina kvalitetsjeansprodukter. Genom ett innovativt partnerskap med Ondrop har Dr Denim implementerat ett sömlöst integrerat order- och produktflöde, vilket har möjliggjort en omfattande exponering av deras utvalda sortiment på Zalando, Europas ledande online-marknadsplats.
Digitala marknadsplatser – En väg ut i Europa
Business Sweden stod värd för Swedish E-commerce Academy’s webinar ”Digitala marknadsplatser – en väg ut i Europa” där det diskuterades möjligheter för svenska retailbolag att genom digitala marknadsplatser nå ut i bruset av det enorma produktutbudet online i Europa.
Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando
Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.
Skapa tillväxt på marknadsplatser
För att lyckas på digitala marknadsplatser krävs kontinuerlig analys och optimering, precis som gällande dina egna kanaler. Vi vet att just digitala marknadsplatser är outforskad mark för flera e-handlare där ute. Och det är därför vi finns här, det är vår grej – vi hjälper varumärken att lyckas på digitala marknadsplatser!