- June 17, 2021
Viskan + Ondrop förenklar digital försäljning via marknadsplatser
Digitala marknadsplatser lockar stora volymer av potentiella kunder vilket ger goda möjligheter för detaljhandelsvarumärken att dra nytta av. Hur gör du som varumärke för att sälja via marknadsplatser utan att det för med sig tidskrävande administration, eller stora investeringar i flertalet direkt-integrationer?
Tillsammans med Viskan har vi skapat ett mycket kostnads- och tidseffektivt sätt för våra gemensamma kunder att nå ut till flertalet marknadsplatser som Afound, Zalando, Åhlens och Amazon samtidigt. Målsättningen har varit minimal administration genom automatiserad orderhantering och skalbar försäljning genom ökad exponering och tillväxtpotential. Vi uppnår det här genom att använda befintliga flöden i systemen, vilket gör att det bara blir en adderad ström av order utan att det skapar mer administration.
Viskan
Maximera din synlighet på digitala marknadsplatser
Periodvis har varumärken inte samma möjligheter att göra större investeringar i områden utanför sina största kanaler. Hur ska man då jobba för att säkerställa så hög grad av synlighet som möjligt för att inte tappa mark? Mer specifikt, hur påverkar man algoritmerna på marknadsplatser för att maximera synligheten och därigenom den organiska trafiken?
Strategier för framgång på digitala marknadsplatser
Under 2023 ökade våra kunders totala försäljning på digitala marknadsplatser med 320%. Denna exponentiella tillväxt understryker inte bara värdet av att närvara på digitala marknadsplatser utan även behovet av en välplanerad strategi för att maximera resultatet.
Dr Denims succé på digitala marknadsplatser
I den ständigt skiftande världen av detaljhandel har teknologi och innovation blivit de viktigaste drivkrafterna bakom framgångsrika företag. Ett lysande exempel på detta är Dr Denim, det framstående modevarumärket känt för sina kvalitetsjeansprodukter. Genom ett innovativt partnerskap med Ondrop har Dr Denim implementerat ett sömlöst integrerat order- och produktflöde, vilket har möjliggjort en omfattande exponering av deras utvalda sortiment på Zalando, Europas ledande online-marknadsplats.
Digitala marknadsplatser – En väg ut i Europa
Business Sweden stod värd för Swedish E-commerce Academy’s webinar ”Digitala marknadsplatser – en väg ut i Europa” där det diskuterades möjligheter för svenska retailbolag att genom digitala marknadsplatser nå ut i bruset av det enorma produktutbudet online i Europa.
Oscar Jacobson lanserar kollektion på Zalando
Oscar Jacobson som är ett av Skandinaviens ledande livsstilsvarumärken för män, har lanserat sin kollektion på den digitala marknadsplatsen Zalando. Med en sömlös API-integration får kunden samma produktupplevelse som i Oscar Jacobson’s egna kanaler.
Skapa tillväxt på marknadsplatser
För att lyckas på digitala marknadsplatser krävs kontinuerlig analys och optimering, precis som gällande dina egna kanaler. Vi vet att just digitala marknadsplatser är outforskad mark för flera e-handlare där ute. Och det är därför vi finns här, det är vår grej – vi hjälper varumärken att lyckas på digitala marknadsplatser!