- June 17, 2021
Viskan + Ondrop förenklar digital försäljning via marknadsplatser
Digitala marknadsplatser lockar stora volymer av potentiella kunder vilket ger goda möjligheter för detaljhandelsvarumärken att dra nytta av. Hur gör du som varumärke för att sälja via marknadsplatser utan att det för med sig tidskrävande administration, eller stora investeringar i flertalet direkt-integrationer?
Tillsammans med Viskan har vi skapat ett mycket kostnads- och tidseffektivt sätt för våra gemensamma kunder att nå ut till flertalet marknadsplatser som Afound, Zalando, Åhlens och Amazon samtidigt. Målsättningen har varit minimal administration genom automatiserad orderhantering och skalbar försäljning genom ökad exponering och tillväxtpotential. Vi uppnår det här genom att använda befintliga flöden i systemen, vilket gör att det bara blir en adderad ström av order utan att det skapar mer administration.
Viskan
Efva Attling expanderar på flertalet marknader via Zalando Fulfillment solution
Efva Attling har skapat smycken sedan 1996 och är ett väletablerat svenskt smyckesvarumärke som nu med hjälp av Ondrops integration lanserar sin kollektion på flertalet marknader samtidigt via Zalando Fulfillment Solution (ZFS).
Marknadsplatser – en outforskad möjlighet för många svenska företag
Svenska företag och varumärken har länge legat i framkant med ett högt anseende internationellt och digital kompetens av högsta klass. Men är det fortfarande fallet? En sak är säker och det är att det digitala landskapet förändras snabbt och ständigt, precis som konsumentbeteendet. Nya utmaningar och möjligheter uppdagas och vi ser nu en globalt växande trend i plattformshandel och digitala marknadsplatser. Internationella jättar som Amazon och Zalando är två givna exempel, men även lokalt växer fler digitala marknadsplatser fram, som exempelvis Åhléns, Stadium och Elgiganten här i Sverige.
Saddler expanderar via Zalando
Saddler är ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag som nu digitaliserar sin B2B handel genom satsningar på digitalt showroom samt direktförsäljning till konsument via plattformar som Zalando med en sömlös integration.
Dedicated utvecklar hållbar handel via marknadsplatser
Det Svenska varumärket Dedicated, med en tydlig värderingsstyrd affärsmodell och hållbart fokus, har inlett samarbete med Ondrop med syftet att automatisera produkt- och orderflöden via externa plattformar.
Utmaningen som skapade en värderingsdriven affärsplattform & nätverkshandel
Att digitaliseringen blir en allt större del av vår vardag har ingen missat. Men för många företag blir det mer av en nödvändighet för att lyckas. Vissa branscher är mer berörda än andra och detaljhandeln en av de som nu genomgår en revolution i hur produkter når sina slutkunder.
Connector till affärssystemet Garp via vår partner GC Solutions
Affärsplattformen Ondrop har utvecklat en connector till affärssystemet Garp tillsammans med GC Solution